Selasa, Julai 21, 2009

.::Umrah atau reunion?::.

19/07/09
2.30 pg

Ayah selamat masuk ke balai perlepasan di KLIA.

Demi ayah yang tercinta, aku gadaikan reunion KISAS di Gua Tempurung, Perak.

Sedih rasa hati xdapat nak bersama-sama semula dgn sahabat seperjuangan dahulu..Hanya Dia yang Maha Mengetahui betapa hati ini sangat merindui untuk bertemu dengan mereka semua.

Namun, pilu lagi rasa di hati tatkala mendengar pesanan2 terakhir ayah sebelum pergi meninggalkan kami anak beranak, untuk pergi berjihad menunaikan umrah.

Terasa hangatnya air mata yang mengalir di pipi saat berpelukan dengannya.

Tp, bangga juga aku kerana ayah berjaya mendahului aku untuk pergi bertemu Nabi SAW di Madinah.

Kerna aku pernah berjanji padanya untuk membawa ayah dan ibu pergi dahulu bersama, namun rezeki berpihak pada ayah.

Namun, aku sangat bersyukur, walaupun terkilan rasa di hati xdapat nak pergi melepaskan kerinduan pada teman2 yang aku rindui.

Pada sahabat2 yang menanti kehadiran ku, aku memohon seribu kemaafan, atas ketidakhadiran ku di sana.

Aku yakin, saat pertemuan yang lebih manis, menanti kita di masa hadapan.

Kita hanya merancang, Dia lah yang Maha Menentukannya.

Salam rindu buat teman2 yang membaca.

Salam cinta dan sayang buat ayahanda di sana.

Moga ibadahmu diterimaNya.

1 ulasan:

  1. umrah..
    besela tu korbankn sumthg utk dptkn sumthg yg laen..
    iAllah..nnt Allah akn ganti yg lbih baek kalo kte btol2 redha..

    BalasPadam